CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 8, 2010

Unplanned Holiday, 7 Nov 2010

Alhamdulillah, kadang-kadang perkara yang tak dirancang ni lah yang memberi kita keseronokkan...Kalau perkara yang dah plan confirm tak jadi kan.,

Akhirnya mia dapat jugak berjalan makan angin ngan abah & ibu dia, kalau nak ikutkan abah mia ni susah sikit nak plan-plan makan angin so benda kebetulan jer, member-member abah mia datang berkampung kat umah (cheras) so bila aku dah siap buat breakfast then lunch skali..diorg ajak abah mia ni jalan-jalan..ikutkan costnya tak ade sgt..tp sbb dah ramai-ramai yang ajak so leh share partner.

Asalnya plan nak pi zoo negara jer hehehe [mcm budak-budak plak member2 abah mia ni] tp tak jadi so diorg ckp nak pi bukit tinggi..bila abah mia ckp "cepat lah siap, nnti nak pi jalan bukit tinggi" seronok lah jgk aku mendengarnya. Mana taknya orang ajak jalan kan tp aku confirmkan lagi skali betul ker B aku ni nak bawak jalan. So betul la..

Kitaorg bertolak dari cheras jam 4 petang [lebih kurang la] and take time dlm 1 hour >.. dlm perjalanan mia byk kali jgk terlena..naik bukit jalan bengkang bengkok, aku jadi naik pening nasib baik bawak minyak angin so tahan la sikit.. Sampai kat Japanese Village tu lebih kurang dlm pukul 5 >.. Kat situ takdelah yang special sangat..dlm hutan plak tu, tp yang seronok sikit masa kat rumah British kot, ntah aku pun tak berapa sure sangat.. kat situ lah happening sikit nak amik gambar..


Mia kesejukan jgk tp nasib baik ada kain leh jgk selimutkan si kecik tu..Dia mcm pelik jer tgk tempat mcm tu..mata bulat nengoknya...tp seronok la jgk dapat jalan-jalan cam gitu. Jalan plk ramai-ramai ngan member-member abah mia.




Kitorg tolak balik dalam pukul 7>.. masa OTW balik tu aku terlena skali ngan mia tp ntah tiba-tiba jer aku tak tahan dengan jalan macam tu, aku termuntah..aduh dah mcm org prengant plak. Tak tahan sangat-sangat nasib baik ada plastik beg dalam kete.. malu jgk aku kat member abah mia yang tumpang skali ngan kitaorg tp biar jelah. Ermmm sampai rumah lebih kurang pukul 9 then terus siapkan dinner untuk diorg..penat tak terkata aku malam tu, dah settle semua terus aku tido ngan mia..

Moral nya..lain kali aku tak nak plan jalan-jalan ngan abah mia, biar secara kebetulan nanti menjadi makan angin tu hehehe..

0 comments:

Post a Comment